כאב הנובע משריר

ש לי כאב במשך 6 חודשים ונאמר לי שזה נובע משרירים? האם זה אפשרי? כן! נקודות הדק בתוך השרירים יכולות להיות מונצחות על ידי ביומכניקה לקויה, ארגונומיה לקויה ומתח רגשי. כמובן שיש לטפל בסיבות, אולם טיפול בנקודות הטריגר לצד גורמים אלו יכול להביא להקלה לאורך זמן.

השרירים הם המרכיב הגדול בגוף ומהווים כ 40% ממסת הגוף שלנו. רקמת הפציה המקיפה אותם יחד עם השרירים הם שניהם מחוללי כאבים משמעותיים מאוד, והם מסוגלים לגרום לכאב קשה, מתיש ואפילו כרוני. זה מנוגד לאמונה הרווחת, לפיה אנשים מאמינים שאם אחד "סובל רק מכאבי שרירים", הכאב יעבור עצמוני תוך מספר ימים. מקרים קשים וממושכים של כאבי גב תחתון וצוואר ופגיעות צליפת שוט, למשל, נובעים ממקורות שריריים. נקודות ההדק נחשבות כתוצאה מ"משבר אנרגיה" בו מעגל קסמים של אירועים פיזיולוגיים מנציח את המצב הכואב הזה, ואלו יכולים להופיע על כל שריר בגוף. ההוראה המקבולת בבתי ספר לרפואה היא שכל כאב שמקרין לאורך גפה עליונה או תחתונה חייבת לנבוע מלחץ על עצב שורשי. אך יש שרירים שמסוגלים לגרום לכאב להקרין לאורך הגפיים העליונות וגם התחתונות (באיור בגוף כתבה זו). לשרירים מסויימים יש יכולת להקרין כאב לראש בפיזור מאד דומה לכאב של מיגרנה כפי שמובא באיור  מעלה. shoulder

ברוב המקרים, הטיפול הוא מאד פשוט: דיקור יבש, או דיקור מערבי. הסוד להצלחת הטיפול טמון ביסודיות הטיפול ובמיוחד במקרים של כאב ממושך, על המטפל לבצע דקירות בכמה שרירם, לפעמים עד 8. לכן, הטיפול לרוב יותר יעיל מזריקות לנקודות הדק, בין אם עם קורטיזון, הרדמה מקומית או אפילו בוטוקס כי אז חייבים להתחשב במינון יתר של התרופות. חשוב לברר את גורמי הכאבים, ליקויים ארגונומיים שמנציחים את הכאב, ולשלול בעיות אחרות שאליהן נקודות ההדק מגיבות וכתוצאה מתפתחות.

לקביעת תור

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

מקורות כאב נוספים

כאב מגידים ורצועות

שחיקת סחוס

כאב עצבי

פריצת דיסק

פריצת דיסק

כאב כרוני

מקור הכאב